Η τουριστική βιομηχανία είναι ένας αναπτυσσόμενος τομέας γεμάτος προκλήσεις αλλά και με σημαντικές ευκαιρίες καριέρας. Η Παναγιώτα Μ. γράφει για τις ιδιαιτερότητες και τις δυνατότητες που μπορεί να σου προσφέρει μια θέση ως Hotel Receptionist σε μεγάλο ξενοδοχείο:
Ξεκίνησα να εργάζομαι στην reception του ξενοδοχείου αφού είχα ολοκληρώσει το Σεμινάριο Εκπαίδευσης και Κατάρτισης της MASTER ως «Υπάλληλος Υποδοχής Ξενοδοχείου Hotel Receptionist» .
Θεώρησα ότι αυτή η ειδικότητα ταίριαζε απόλυτα με την προσωπικότητα μου και με τον κλάδο στον οποίο ήθελα να δραστηριοποιηθώ. Η προηγουμένη (part-time) δουλειά μου ως bartender με βοήθησε να αναπτύξω τις επικοινωνιακές μου δυνατότητες και ήθελα να τις αξιοποιήσω σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον με μεγαλύτερες ευκαιρίες εξέλιξης.
Έψαξα και επέλεξα το Σεμινάριο της MASTER γιατί μου έδινε τη δυνατότητα να κάνω τα μαθήματα σε ώρες που με βόλευαν, μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκατάρτισης . Ουσιαστικά γυρνούσα στο σπίτι μετά τη δουλεία, ξεκουραζόμουν λίγο, έφτιαχνα καφέ και παρακολουθούσα τα μαθήματα από τον υπολογιστή μου. Στα live μαθήματα μπορούσα να κάνω ερωτήσεις στον καθηγητή ενώ μου άρεσε να βλέπω και να ακούω ερωτήματα που δεν είχα σκεφτεί, από τους άλλους μαθητές.
Μετά την ολοκλήρωση των θεωρητικών μαθημάτων πραγματοποιήθηκαν και τα πρακτικά μαθήματα ώστε να δούμε όλοι οι συμμετέχοντες το διαχειριστικό περιβάλλον κρατήσεων και να εφαρμόσουμε ασκήσεις ώστε να εξοικειωθούμε με αυτό.
Ήμουν τυχερή γιατί η πρακτική μου συνέπεσε με την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν, κάτι που σημαίνει ότι υπήρχαν αρκετές ευκαιρίες εύρεσης εργασίας αφού σχεδόν αμέσως πέρασα συνέντευξη και προσλήφθηκα στη reception γνωστού ξενοδοχείου 3ων αστέρων . Αν και υπήρχαν και κάποιες δύσκολες μέρες με αρκετή πίεση, θεωρώ ότι αυτό το βάπτισμα του πυρός μου έκανε καλό στο να προσαρμοστώ αμέσως στη φιλοσοφία και τις απαιτήσεις μιας λειτουργικής reception.
Η καθημερινότητα μου σαν receptionist περιλαμβάνει καθήκοντα και τομείς ευθύνης που έχουν αντίχτυπο σε όλη τη ροή της επιχείρησης. Η πιο σημαντική λειτουργία της reception είναι φυσικά η σωστή επικοινωνία με τους πελάτες , καθώς σε εμάς έρχονται όταν ζητούν πληροφορίες, καθοδήγηση για τα δωμάτια, ερωτήσεις για πληρωμές, ακόμα και συμβουλές για αξιοθέατα και μέρη διασκέδασης που θέλουν να επισκεφτούν. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται σε παράπονα ή τυχόν προβλήματα που έχει αντιμετωπίσει κάποιος πελάτης κατά τη διαμονή του.
Γενικά πιστεύω ότι ο ρόλος της reception είναι κρίσιμος για να μείνει ευχαριστημένος ο πελάτης από την παραμονή του και κυρίως για να μας προτιμήσει ξανά. Μια άμεση, φιλική και ειλικρινής προσέγγιση με τους επισκέπτες του ξενοδοχείου έχει αποδειχθεί καθοριστικός παράγοντας για τη συνολική θετική αποτίμηση των υπηρεσιών της επιχείρησης.
Πάνω στη δουλειά έμαθα ότι αστοχίες μπορούν να παρουσιαστούν ανά πάσα στιγμή, σημασία έχει η ορθή αντιμετώπιση τους και η επίλυση του προβλήματος με τέτοιον τρόπο που θα αφήσει στο τέλος τον πελάτη ικανοποιημένο.
Όσον αφορά τη φύση της δουλειάς, θα έλεγα ότι στη reception κτυπάει η καρδιά όλης της επιχείρησης, λαμβάνοντας και στέλνοντας συνεχώς αιτήματα για κάθε είδους διεκπεραιώσεις.
Σίγουρα η θέση απαιτεί ένα άτομο ενεργητικό, οπωσδήποτε οργανωτικό, με επικοινωνιακό χάρισμα, έτοιμο να αναλάβει πρωτοβουλίες όταν χρειάζεται – και εδώ που τα λέμε, χρειάζεται συχνά.
Καμία μέρα δεν είναι ίδια με την προηγούμενη και αυτό πιστεύω είναι ένα σημείο όπου κάποιος που είναι κοινωνικός και αναζητά συνεχώς νέες προκλήσεις, θα εκτιμήσει την πολυδιάστατη θέση και τις αρμοδιότητες της reception.
Αν πιστεύεις ότι είσαι ο κατάλληλος για μια καριέρα στο Τουριστικό Κλάδο ενημερώσου για τα διαθέσιμα Σεμινάρια σε σύγχρονες ειδικότητες, που θα σου προσφέρουν επαγγελματικό πλεονέκτημα.
Ανακάλυψε τα Πιστοποιημένα Σεμινάρια που σου ταιριάζουν και μπες δυναμικά στην Αγορά Εργασίας: http://www.masterkek.gr/MasterKEK/touristika-seminaria-me-pistopoihseis.html